ענבל א. עמק הירדן

"עבורי את קוסמת, אך לא במובן של הנפת מטה קסמים, את גרמת לי לעבוד, אתגרת אותי בצורה אינטלגנטית, אסרטיבית, מכבדת, מכילה ומעצימה ואז הדברים מחלחלים לשורש, שינית אצלי תבניות חשיבתיות והתנהגותיות.
פניתי אליך לעזרה בנושא מסוים ולקחת אותי למקום אחר, ענק, גדול יותר, מלא יותר.
לימדת אותי מהי שלימות אמיתית, לקבל את עצמי ולדעת מתי אני מוותרת לעצמי ושם לשים דגש ולשנות, אבל בלי שיפוטיות ובלי רחמים עצמיים. לימדת אותי שהכוונה היא חשובה, לבדוק בנאמנות עצמית מה באמת אני מנסה/רוצה להשיג ולא ליפול למקום של האגו, של הרצון להראות, של הרצון לרצות, של הרצון למצוא חן. שהכי חשוב שתחילה אמצא חן בעיני.
לימדת אותי שצריך לרצות וגם להתאמץ, לא לנוח על זרי דפנה ולא לצפות שהסובבים ינחשו מה על ליבי. לימדת אותי שזה בטוח להגיד מה אני רוצה ומה נכון וטוב לי גם אם זה לא תמיד מסתדר עם מה שאחרים חושבים.
לימדת אותי לבטוח בעצמי, לימדת אותי שזה בסדר ואפילו בריא לבקש ולקבל עזרה. לימדת אותי שלתת זוהי זכות ולברך על כך שאני יכולה.
לימדת אותי שאני אישה וזוהי גם החוזקה. לימדת אותי להיות שמחה וחופשיה.
לימדת אותי שיש בי יכולת לגעת באנשים ושרואים אותי, שאני נוכחת. ולא צריכה להתאמץ על כך.
לימדת אותי שלהקשיב לאחר זה לא אומר שעלי לחשוב כמוהו או להתנהג כמו שהוא מצפה, אלא ההקשבה היא קוד של כבוד בין אנשים ושאולי חלק מהדברים כן רלוונטיים חשובים ונכונים. ובהקשר הזה לימדת אותי להקשיב לעצמי גם כשיש כל כך הרבה רעש בחוץ. לימדת אותי פחות להתנגד ויותר לחשוב חיובי כי אם אסמוך על עצמי ואקשיב לעצמי אז מה שאחרים אינו מקטין או מבטל אותי, לא כולם צריכים לחשוב כמוני כפי שאני לא צריכה לחשוב כמו אחרים. וגם שאין צורך כל היום באישורים חיצוניים, זה מעייף אותי ואת הסביבה.
לימדת אותי לברור את המלחמות, לא לחפש כל היום דרמות או היכן יש עיוות כזה או אחר כשהם בכלל לא רלוונטיים אלי.
לימדת אותי להבדיל בין תפל לעיקר ולדעת להגדיר לעצמי בסיטואציות היכן אני והיכן הסביבה, לדעת גבולות ולהפסיק לחשוב שכל מילה או יחס של משהו קשורה אלי, לפעמים סתם דקה לפני השפיע עליו משהו אחר ואני הייתי המפגש הבא שלו. לימדת אותי שאין צורך להתאמץ כל כך להתחבב על כולם ויש מלא סוגי קשרים, לא כולם יהיו איתי ואני איתם באותו רובד של התקשרות.

אני מאוד אוהבת את מה שנתת לי וכל יום אני רואה איך עוד רובד נחשף. התהליך איתך מתרחש כל יום וכל דקה. פתחת והנעת משהו והוא פרץ וממשיך לתת את האנרגיה שלו, יש לו השפעה על ההתנהלות שלי, המחשבות שלי, הרגשות שלי, התגובות שלי והרצונות שלי.כשאני מסתכלת לאחור איך הגעתי אליך, מה אספת אל חיכך ואיך התהליך איתך ביגר אותי, אני רואה פרח שהיה סגור ואת פתחת אותו, גרמת לו לפרוח.
תודה על כל אלה ועל עוד הרבה.
את השראה עבורי ומי כמוך יודעת גם עוגן פעמים רבות וגם פעמים שאת אפילו לא יודעת.

אוהבת, מעריכה ומאחלת לך את כל הטוב שבעולם."

ענבל א. עמק הירדן

חדש בדיגיטל