מזל סרטן 21.6 – 22.7

מאפייני מזל סרטן

יסוד המים, כוכב ירח - בית - שייכות - רגש

את גלגל המזלות פותח מזל טלה שמייצג את הלידה,ראשוניות , אחרי שתינוק נולד הוא צריך לאכול, את זה מייצג מזל שור ולאחר מכן, הוא משמיע קולות, תקשורת באמצעות מזל תאומים ואז הוא מבין את הצורך, בתחושת ביטחון והשייכות שעל זה אחראי מזל סרטן.
מזל סרטן מייצג את הבית, משפחה, רגשות, מצבי רוח, מסגרות ושייכות .
בני מזל זה מייצגים את כל מערכת הרגשות והרגישות . בית ומשפחה הם צורך גדול והם יעשו בשביל זה הרבה ושם לעיתים, גם נקודות החולשות שלהם והם ילמדו זאת בדרך כואבת .
הם זקוקים לבית, זקוקים להיות מוגנים יש להם צורך בקשר עם אמא או עם דמות אימהית. על איכות הקשר אפשר לדבר. ויש להם צורך להגן ולסחוב את ילדיהם על הגב וגם כאן על איכות הקשר אפשר לדבר.
מים וגם ירח ( אמא ) , בני מזל זה, אמוציונלים ורגשיים ונתונים למצבי רוח ( ירח = גאות ושפל) . מצבים רגשיים משפיעים עליהם . הם זקוקים לפידבקים , לחום ואהבה מבית ומבחוץ .
בית זה ביטחון ובהקשר זה , הם יתקשו לשחרר את הסובבים אותם ובעיקר הילדים . הם יצרו עבור בני ביתם תנאים נוחים מאוד , יסכימו להפוך את הבית למרכז חברתי ובלבד שהילדים ימשיכו לגור קרוב. הם ייקחו על עצמם לטפל בבני הבית ובמעגלים מסביב ואפילו יצרו שלא במודע , תלות של בני ביתם בה. עובדים קשה בשביל משפחה גרעינית ואם לא משפחה גרעינית, יצרו משפחה חלופית, או פורמט אחר.
ואם כבר בית, הם מאוד לוקאל פטריוטים, המדינה או הקהילה , מאוד חשובים להם . הם הכי עממיים גם כשהם עושים דברים גדולים..
"ביתם הוא מבצרם" חשוב להם איך הבית נראה, ישקיעו בטיפוח ועיצוב ובעיקר ישאפו לשיא הנוחות והפינוקים . לא אחת ישקיעו בבית הפיזי על חשבון הבית הרגשי בהקשר לזה הם צריכים לעצור לרגע, לעשות "זום אאוט" ולהבין שמה שמחבר את חלקי הבית זה הלב ולא סממנים חיצונים יפים כאלה ואחרים.
בני מזל זה , אלופים בלהיות יועצים והם אכן יועצים טובים, משמשים כאוזן קשבת וידעו לתת עצות טובות וחכמות .
רגישים לביקורת אשר מערערת את הביטחון שלהם. במצב של פחדים, חרדה, לחץ , יהיו באחד מהמצבים או ישתקו ו"ישתבללו" או ידברו ללא הפסקה ויחזרו שוב ושוב על אותם הדברים. לא בהכרח ידברו לעומק ובטח לא על דברים עמוקים ש"קבורים" אי שם במעמקי הבטן .
אמרנו רגישים והכל אצלם זה לב, הלב הוא המקום ממנו הם פועלים. בעלי אינטואיציה מפותחת לאנשים והם בעלי אינטליגנציה רגשית גבוה מאוד, זקוקים לאנשים (כי זקוקים לפידבקים ואינטראקציה ) הם תמיד אלו שיתגייסו לעשות בשביל האחר. .
בני המזל נוסטלגים , אצל רבים מהם, תמצאו, פריטים מהעבר, הם אספנים ומחוברים לדברים מפעם , לעבר הכי רחוק שלהם. זה יכול להיות תכשיטים, ריהוט, כלים, אלבומים וגם אנשים.
אוהבים את החיים, יודעים להנות, לטייל, לנפוש וכמובן אוהבים לארח ובגדול
אומנים, יצירתים , עם חושים מוסיקלים טובים . ניחנו בזיכרון טוב ומוח אנליטי ויכולת מתמטית מופלאה.

תחומי עיסוק מזל סרטן

תחומי עיסוק מתאימים, הם נאמנים ובעלי מוסר גבוה בעבודה ויהפכו כל מקום עבודה לבית, או יחפשו בעבודה אווירה ביתית . עובדים קשה על מנת ליצור ביטחון כלכלי משפחתי .
תחומי הטיפול , עבודה עם ילדים, עסקים, פיננסים , מסחר וקניינות, עיצוב ואומנות , ביטחון , שומרי ראש, גישור ותיווך , מלונאות ותיירות . ארכיון , אדריכלות וכמובן מוצרים שקשורים למשפחה ובית.

זוגיות ומזל סרטן

מביאים וזקוקים לתחושת ביטחון, בית, אווירה משפחתית. בונים את עצמם דרך המקום הזוגי. יודעים לראות את בן הזוג, זקוקים לחום ואהבה.

בריאות ומזל סרטן

בשל הרגישות הגבוה שלהם ומכיוון שהם מזל המים והגוף בנוי מ70% נוזלים, עלולים לסבול מכליות, מערכת עיכול וכן מצבים נפשים.

השיעור של מזל סרטן

לאזן את הרגש , לא להיסחף, לשים גבולות ולשאוף לסדר ויציבות גם רגשי
ובעיקר להתגבר ולטפל במשקעים רגשיים.