פרשת השבוע

שינויים , "זה ממש קריעת ים סוף".

פרשת "בשלח"

פרשת בשלח שאותה קוראים בבית הכנסת בסמוך לט"ו בשבט, היא אחת הפרשות המפורסמות בתורה.
קריעת ים סוף, שירת הים, מתחילים את המסע במדבר. בני ישראל יוצאים בחופזה, לוקחים מה שיש, מכינים מצות ובורחים. פרעה שחטף 10 מכות, מסרב להיכנע ורודף אחרי בני ישראל, שנבהלים ונכנסים ללחץ וצועקים למשה שיציל אותם.
אלוהים רואה את המצוקה של בני ישראל, עונה להם באמצעות משה: "מה תצעק אליי" דבר אל בני ישראל וייסעו". ומשה מרים את המטה ובוקע את ים סף לשניים. בני ישראל מצליחים לעבור ואילו המצרים שלא הספיק להם 10 מכות, נופלים וטובעים .
נס גדול. משה והעם שרים שיר תהילה לבורא, גם הנשים שרים יחד עם מרים הנביאה.
בני ישראל שרים ובוכים. הפעם על כך שאין מספיק אוכל. שוב אלוהים לא מתייאש ובג'סטה יוצאת דופן שולח מן מהשמיים ומאפשר למשה להכות בסלע.
גם שאנחנו "עבדים", או לא במקום הנכון לנו, עדיין מתקשים לעשות שינוי, אנחנו נמצאים במצב של הדחקה, מתעלמים מסימנים ומעדיפים לא לראות.
הפחד בעצם הוא סוג של פחד מכאב, מחוויה לא מוכרת שנעוצה בילדות או בעץ המשפחה או בגלגולים, מהמקום שחווה סובייקטיבית או אובייקטיבית חוויה של דחיה או נטישה או חוסר אהבה אנחנו מפחדים ליצור שינוי, כיוון שאנחנו עלולים לפגוש שוב את אותו כאב דחוק.
בני ישראל יוצאים מעבדות מהמקום שמצר עליהם לדרך חדשה וזה לא ממש קל להם הם לא רואים את האופק. 40= תהליך. תהליך דורש סבלנות, יציאה מהרגלים, שינוי חשיבה ועבודה מסוג אחר. בפועל, אנחנו רוצים שיבטיחו לנו שנראה בברור את הדרך. שקוסם ייקח אותנו מיידית למקום חדש בחיים שלנו.
גם כשאנחנו רואים סימנים חיוביים בדומה לניסים שהיו לבני ישראל, עדיין אנחנו מתקשים להאמין שזה הכיוון וכל הזמן מביטים אחורה (רואים את המצרים ונלחצים)
ולמה זה? כיוון שיש לנו אשליה של שליטה על המצב הנוכחי ושינוי עלול להתפרש כאיבוד שליטה .
זיהוי מקור הפחד + אמונה, חשיבה ומילים יוצרים מציאות
בכלים שאני עובדת איתם ישנם שלושה מקורות לפחד: גלגולים קודמים, עץ המשפחה או ילדות. ועל מנת לטפל בפחד, יש להגיע למקור ושם לטפל מהשורש
בנוסף, הפרשה מאפשרת לנו לעשות התבוננות ולבדוק האם אנחנו יכולים לעבור את "ים הסוף" הפרטי שלנו", לסלק את העמלק (שורש הבעיה) שמסמל את הספק, ובכך להביא לשינוי אמונה שיוצרת שינוי מחשבה שיוצרת מציאות.
הכוח של אמונה, מחשבה ומילים חיוביות לשנות המון דברים בחיים שלנו: בין היתר בריאות, פרנסה, מערכות יחסים ועוד.
זהו את שורש הפחד וקחו על עצמכם מידי יום שינוי אמונה וחשיבה ותתרגלו באמצעות מילים חיוביות ותראו את הקסם מתרחש בחייכם.