פרשת השבוע

פרשנות של חלום עלולה להפיל אתכם או להרים אתכם.

פרשת וישב

כולנו חולמים חלומות. יש בנינו כאלו שזוכרים כמעט כל פרט בחלום ואלו שפחות.
חלום הוא מסר. הוא לא נבואה. הוא עלול להיות נבואה שמגשימה את עצמה.
פרשת השבוע, עוסקת בעליות ונפילות של יוסף, בגלל פרשנויות שיוסף עצמו נתן לחלומות.
יוסף היה בנו של יעקב מנישואיו לרחל. הוא חולם חלומות "מתנשאים" על כך שהוא הולך להיות מלך, להיות מרכז העולם, העולם סביבו וכולם נועדו לשרת אותו, סוג של נרקיסיסט.
הוא מספר את החלום לכל מי שסביבו, יש כאלו ש"נשבו" בסיפור ודווקא הקרובים אליו, לא ממש אהבו.
האחים שלו לא אהבו את החלומות שלו. הם כעסו עליו. הם תכננו להרוג אותו ובסוף מכרו אותו לישמעאלים. שהיו בדרכם למצרים.
לאבא שלהם יעקב, הם סיפרו שחיה טרפה אותו והביאו הוכחה את הכותונת המוכתמת בדם.
יוסף הגיע לבית של פוטיפר ונאמר שברכת ה' שורה על בית פוטיפר בזכות יוסף שממש התקדם והצליח, עד שאשתו של פוטיפר העלילה על יוסף ששכב אתה ואז זרקו אותו לכלא אגב נדמה לי שזו התלונה הראשונה על הטרדה מינית בתורה.
בכלא, יוסף מתיידד עם שר המשקים ושר האופים לאחר שפתר להם את החלומות, דרך החלומות שלהם, הוא הבין שפירש לא נכון אז את החלום על מלך. הוא הבין, שלהיות מלך או להיות אדם מרכזי ומשפיע, זה על מנת שהוא יוכל לראות את כולם .
למרכז יש את היכולת בסיבוב פנורמי לראות את כולם ובהתאם לשרת את הציבור ולהיות השליח שלהם. השרים סיפרו על יוסף למלך ומשם הדרך לשמש כיועץ למלך, הדרך קצרה.
ומה המסר של הפרשה? בגיל 17, יוסף חולם להיות משהו גדול, מלך או משנה למלך והיה עסוק במעמד, סטטוס, העולם צריך לשרת אותו כשאנחנו לא מפרשים את החלומות שלנו נכון, אנחנו נתקלים באתגרים מרובים ויוסף נתקל בהמון אתגרים. נמכר למצרים, נזרק לבור ועוד ועוד. בסופו של דבר הוא הופך להיות משנה למלך מצרים אחרי תלאות רבות.
מדוע לוקח ליוסף שנים רבות להגשים את החלום?

בספר "הזוהר, מוסבר כי כשאדם חולם חלום והוא רוצה לספר על החלום, הוא צריך להיזהר ולספר רק לאנשים שאוהבים אותו או רוצים בטובתו.
כל חלומות העולם הולכים אחרי פתרון הפה. העולם נוצר באמירה (בעשרה מאמרות נברא העולם) כך פירוש החלום ניתן בדיבור ויש לו כוח עצום להשפיע על החלום ועל כן תמיד מומלץ ונכון לתת פירוש חיובי, על מנת לשנות את המציאות ולהביא לברכה.
יוסף נופל וקם, נופל וקם – ולמרות הכל, הוא לא נותן לפחד או לכישלון ואכזבה לנהל אותו. הוא מבין שרק עשייה, תקדם אותו, ישיבה במקום הנוח, פחד מכישלון, לא נמצא במילון המושגים שלו. הוא מעז לחלום. לומד מטעויות, אבל לא דורך במקום.