פרשת השבוע

מה מצב האגו שלכם? ואיך זה תוקע את הקארמה שלכם וגם של הילדים שלכם?

פרשת בא

פרשת בא, מדברת על 3 המכות האחרונות (ארבה, חושך ומכת בכורות) שהונחתו על המצרים, "יהי בחצי הלילה וה' הכה כל בכור בארץ מצרים. ותהיי צעקה גדולה במצרים".
הפרשה, באגו שלנו, האגו החיובי השלילי, זה שמנהל אותנו להתנשאות או ביטול. אגו בהגדרה היבשה הוא "האני" על פי המודל הפרודיאני .

כבת מזל אריה, אני מודה ומתוודה שהאגו ניהל אותי לא מעט. לעיתים התבלבלתי וחשבתי שאגו זו אני.
רק לאחר שעשיתי תהליכי התפתחות אישית ועבודה לאיזון האגו (אסור לבטל אותו בשום פנים ואופן וכמובן שיש עוד עבודה) הבנתי האגו ניהל אותי בהמון תחומים בחיי. גם השלילי וגם החיובי.
אבל ההבנה העמוקה, שברחתי מעצמי, מהיכולות, מהמימוש, מהיכולת לחיות בסיפוק ושמחה פנימיים ובשפע. נכון החיובי קידם אותי, אבל השלילי תקע בהמון תחומים שרק לאחר התבוננות ותהליך, הצלחתי לדייק את הסיבות והסיבות יכולות להיות גלגולים קודמים, עץ המשפחה או ילדות.

פרעה ומצרים הם סמל לאגו השלילי שרוצה לשאוב כל דבר חומרי.
פרעה התבלבל וחשב שהוא האלוהים וכולם צריכים לבנות לו פירמידות וארמונות מפוארים, במקום לדאוג לרווחה של העם, לקשישים, לחלשים ובכלל.
במצבים כאלה גם העם שרואה את העוצמה הזו, חושב בטעות שכך צריך לנהוג מלך ושהוא צריך להיות מורם מעם וכולם סוג של עבדים שנועדו לשרת את חלום המלך.
ואז קורה מה שקורה תמיד, לכוח יש גבולות, האגו של פרעה, נשבר לרסיסים עם מכת הבכורות.
בני ישראל היו כבולים לאגו השלילי. הם ביטלו את עצמם, ביטלו את הדרישה להיות חופשים ולחיות ברווחה וחופש.
כאן מסר נוסף,
אנחנו לא נדרשים לבטל לגמרי את האגו. אגו חיובי מקדם אותנו, ומבטא את הרצון להגשים, להתפתח ולהשפיע. ואגו שלילי, הוא אגואיסטי והרסני.
ביום יום שלנו, חלקינו נמצאים במקומות מורכבים וקשים. הרבה פעמים אנחנו נעולים באגו שלנו וכך לא מאפשרים לנו להתקדם או לפתור מצבים סבוכים בחיים שלנו .

מאחורי האגו , עומד פחד!!
פחד שלא יאהבו אותי, שלא יעריכו, פחד מדחייה, פחד מהשפלה וכשהפחדים קיימים, אנחנו נפגוש את אותם מצבים שישקפו לנו את הפחדים, "כאשר יגורתי בא לי "
למשל אם הפחד קיים בתוכי, הוא חוסר הערכה, אז אמצא מקומות עבודה שיתגמלו אותי מעט או כעצמאית, יהיה לי קושי לבקש כסף מלקוחות (אני פוגשת את זה הרבה בקליניקה שאומרים "אני לא עובד בשביל כסף", "יש כמוני הרבה למה שיבואו אליי". אם קיים בתוכי פחד מדחייה, ייתכן ולא אמצא זוגיות טובה וכך המחשבות כביכול יאששו את הפחדים ואנחנו נאמין להם.