פרשת השבוע

למה אנחנו לא ביעוד שלנו כי לא למדנו מיעקב ומוולט דיסני !!

פרשת ויצא

כשאנחנו נמצאים במקום שהוא לא נכון לנו, על-פי רוב אנחנו יודעים. ואם לא תשאלו את עצמכם, האם אני מסופק, האם טוב לי? ואם ענינו בשלילה, אנחנו צריכים לעשות כמה דברים חשובים, לזוז, לחלום, לדייק, להעיז, להרגיש ראויים, להאמין
יעקב יוצא מבאר שבע בדרך לחרן, בדרך התעייף ונשכב לנוח ובחלום רואה "והנה סולם, מוצב ארצה וראשו מגיע השמיימה והנה מלאכי אלוקים עולים ויורדים בו"
יעקב מגיע לחרן רוצה את רחל מקבל את לאה, עובד עוד 7 שנים, הופך להיות איש עשיר, גם עוזר ללבן חמו להתעשר. יעקב עוזב את חרן, לבן מתעצבן ורודף אחריו, בסוף הם כורתים ברית שלום.
יעקב יוצא מבאר שבע בדרך לחרן, בדרך התעייף ונשכב לנוח ובחלום רואה "והנה סולם, מוצב ארצה וראשו מגיע השמיימה והנה מלאכי אלוקים עולים ויורדים בו"
יעקב מגיע לחרן רוצה את רחל מקבל את לאה , עובד עוד 7 שנים , הופך להיות איש עשיר, גם עוזר ללבן חמו להתעשר. יעקב עוזב את חרן, לבן מתעצבן ורודף אחריו, בסוף הם כורתים ברית שלום.
כאשר יעקב היה בבית הוריו, בחור תמים, תלותי, "במקום הנוח" כפי שקוראים לזה בימינו. ועם כל זה, הייתה בו התובנה שאם ירצה להצליח, לעמוד על רגליו לבד ולבסס את עצמו כלכלית, למצוא אהבה בתוכו ואהבה זוגית, להקים משפחה, הוא חייב לזוז, לנוע לצאת ולהעיז .
לא היה לו קל. הוא עבר דרך ארוכה, מלאת קשיים, עם עליות וירידות (המלאכים בסולם עולים ויורדים מסמלים את העליות וירידות בדרך ) וכעבור שנים רבות שהוא מבוסס דיו ועם שבט משלו 11 ילדים (בנימין נולד בישראל ) הוא יכול גם לזוז מהחיבוק החזק של לבן אביהן של לאה ורחל.

בדרכו יעקב שאגב הפך לבחיר האבות, מלמד אותנו המון על מציאות חיינו.
הדבר הראשון שהוא מלמד שאי אפשר רק תורה, צריך תורה ועבודה . הוא היה במקום רוחני, יושב אוהלים, לומד, אבל קם ועשה לפרנסת ביתו ולא רק. הוא קיבל החלטה לפעול – מצד אחד עבודה קשה מידי מפילה אותנו. מצד שני עבודה טובה ומתגמלת מעלה לנו את הערך העצמי
דבר שני כמו שציינתי, אם אנחנו רוצים להצליח, לעמוד על הרגליים לבד, אנחנו צריכים לדעת לזוז , כל אחד יבדוק באיזה סביבה הוא תלותי, מהם הפחדים, מה המחיר שהוא משלם על הישארות ב"מקום הנוח" . לפעמים אנחנו זזים ממקום אחד למקום שני שעדיין לא מצליח או מצמיח, אז עדיין אנחנו צריכים לזוז, כי כנראה השינוי היה מבריחה , ללא מטרה .
דבר נוסף יעקב מלמד אותנו על התמדה ועל התגברות על קשיים בדרך אל. והוא עבר לא מעט קשיים.
הוא מלמד אותנו שאין דבר כזה רק רוחניות או רק גשמיות. הסולם בחלום מחבר בין שמיים וארץ .
אברהם מסמל את הרצון לתת ולהשפיע ויצחק את הרצון לקבל ולצמוח – ויעקב מחבר בניהם. חשוב שנהיה במקומות שאנחנו מרגישים שיש לזה משמעות עבורינו, שאנחנו משפיעים ויחד עם זה מתוגמלים, גדלים וצומחים.
רחל מסמלת את עולם העשייה, היא יפת תואר. לאה מסמלת את העולם הרוחני פנימי, היא נסתרת ומתוארת דרך עיניה הרכות "ועיני לאה רכות" והרי העיניים הם ראי הנפש והנשמה .
הנטייה שלנו לאהוב את רחל – העולם הגשמי, אך אסור לנו לשכוח את לאה שמייצגת את העולם הפנימי .
איך זה קשור לוולט דיסני ?
וולט דיסני אמר "אם אתה יכול לחלום את זה, את יכול לעשות את זה"
יעקב חלם את זה, הוא חלם על הדרך, על הצמיחה ועל ההתפתחות, מה שנתן לו כוח לעבור את כל המסע הזה . מסע מוצלח מתחיל בחלום

תנסו לבדוק אם יש לכם חלום כלשהוא , תדמיינו אותו , תכתבו אותו על דף ובחודש הקרוב , תחלמו , תדמיינו , מה קורה עם החלום , הנייר יקבל הכל , אז תכתבו את עבודת החלומות שלכם עם שכר החלומות שלכם. תכתבו את בן זוג מהחלומות שלכם ואיך האהבה תראה .
תקדישו כל יום כמה דקות לחלומות , תבחנו מה מפריע לחלומות ואם צריך תשלבו מדיטציות
ועוד משהו מנקודת מבט- הורים לא משחררים ילדים בתירוץ "אנחנו עוזרים לכם" – האמת היא שהורים מפחדים לשחרר ומוכנים לעשות הרבה שתישארו בסביבתם ויש לזה המון סיבות רגשיות. יעקב מבין את זה והוא משתחרר מאביו וגם מלבן
אבל זכרו , לא מספיק להשתחרר מההורים , צריך לעשות מעשה