חגי ישראל

טיפים לפרנסה, פריון וזיווג בל"ג בעומר

טיפים קטנים מביאים לשינויים גדולים.

טיפ לזיווג טוב – ביום ל"ג בעומר,  הרשב"י התחתן וזהו יום גדול להתפלל ולבקש זוגיות או שיפור בזוגיות, עבורכם, עבור ילדכם, עבור חבר או חברה.

טיפ לברכה בפרנסה  –  ביום ל"ג בעומר (חודש אייר ) ירד המן משמיים ויש האומרים שהרשב"י הוא הצדיק שאחראי על הפרנסה ופרנסה כידוע משמיים. הרשב"י הוא שחיבר את "ברכת האורח" ברכת המזון (נוסח ספרד), עם ברכות בנוגע לפרנסה (למרות שהוא עצמו חי בשלום עם מים וחרובים). ואם לדייק, הדגש לא לבקש פרנסה אלא ברכה בפרנסה ביהדות לא הכמות היא העיקר, אלא הברכה. לעיתים קרובות, דווקא במעט מסתתרת ברכה גדולה.

טיפ להולדה ופריון – זהו יום מיוחד לבקשת פריון. אומרים שצריך לקנות חץ וקשת. כתוב, " כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים"

והמהר"ל כותב ש"קשת" ראשי תיבות קצוותיו  שחורות תלתלים. והנוסח לתפילה "ה', בע"ה בלי נדר אני מבטיח/ה שבגיל שלוש כשיהיו לו תלתלים שחורים אני אבוא לפה ואעשה לו חלאקה בהר מירון".

טיפ לברכה לסובבים אותנו ולעצמינו – בל"ג בעומר המנהג הוא להדליק 17 נרות כמניין טו"ב. מל"ג בעומר עד שבועות יש 17 ימים טובים. לאחר הדלקת הנרות, יש לבקש שהימים הלל, יהיו רצופי אור.זו הזדמנות לברך ולהתפלל על מישהו קרוב, לבריאות, זיווג, פרי בטן, פרנסה ועוד.

טיפ בנושא חינוך להורים ומחנכים – ל"ג בעומר הוא מאותם ימים שמאפשר לנו לשלוח בקשה לסייע לנו באתגר החינוכי עם הילדים שלנו והתלמידים שלנו. בעצם מהות ה"חלאקה" – הסיפור הוא לא רק גזיזת השערות.  העניין הוא הפאות שנשארות. "פאה" = גבול, קצה. היא ממוקמת במשולש המחשבה-ראיה-דיבור. ההוראה לילד בן ה-3, מעכשיו אתה שם לב למחשבות שלך, למראות שאתה רואה ולדיבורים שאתה מוציא. ואנחנו תפקידנו כמבוגרים להציב לו גבול = גבול של אהבה.

טיפ להודיה  –  מומלץ לקרוא מזמור ס"ז בתהילים שבע פעמים. זה מזמור של ההודיה: "יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹקים,  יוֹדוּךָ עַמִּים כֻּלָּם".

יש בו הכי הרבה הודיה בעולם ואנחנו יודעים שהודיה היא צינור ישיר לבורא עולם. ככל שאנחנו בהודיה, כך חיינו הולכים ומשתפרים.

טיפ מצווה להיות בשמחה – ל"ג בעומר יום של שמחה, בדיוק כמו פורים. ביום זה פסקה המגיפה על תלמידי של רבי עקיבא. ביום זה החל לרדת המן ועצם היותנו בשמחה, אנחנו מביאים היפוך מדין לרחמים.
טיפ לטיהור כעסים ואנרגיות שליליות – לכתוב לאנשים שאתם  כועסים או מתוסכלים מהם את כל שעל לבכם, מבלי לשגר את המכתב ותם על בלב " ובליל ל"ג בעומר לשרוף את מה שכתבתם.

טיפ לטיהור אנרגטי לבית ולעסק – בל"ג בעומר שהוא יום של שמחה בתוך העומר  מומלץ ורצוי לעשות טיהור אנרגטי (באמצעות תערובת בכור/נרות/ מרווה ורוזמרין ).

טיפ בנושא חתימה על חוזים והסכמים – יום ל"ג בעומר הוא יום מצויין לחתימה על חוזים והסכמים